Notices
 
Page 1 of 5 123 ... LastLast
Results 1 to 10 of 41
  1. "Orice Bid'ah (inovatie) este o ratacire si orice ratacire va sfarsi in Iad" 
    #1
    moderator ummraschid's Avatar
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    Germany
    Posts
    1,144
    Thanked
    375
    Rep Power
    1221




    assalamu alaikum wa rahmatu-llahi wa barakatuhu,

    dragi frati si surori fillah,

    ...m-am gandit sa deschid acest thread, unde sa denuntam, inshaallah, inovatiile ( bid'ah), care ne pot indeparta de poruncile lui Allah subhanahu wa ta'ala, de Sunna Profetului, pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra lui, de succesul in aceasta viata si in cea vesnica...

    ...voi incepe prin a denunta o inovatie pe care cei mai multi dintre noi o ignora...



    A spune "Sadaqallahul-'Adhim" dupa citirea din Qur'an
    Comitetul permanent pentru cercetare islamica


    Intrebare:
    Care este verdictul cu privire la cuvintele "Sadaq Allahul-'Adhim" dupa citirea din Qur'an?

    Raspuns:
    Lauda lui Allah !

    Cuvintele " Sadaq Allahul-'Adhim" dupa citirea din Qur'an sant o inovatie. Profetul ,salallahu `alayhi wa sallam, nu le-a rostit, nici companionii sai, radhi-allahu 'anhum, nici califii cei bine calauziti si nici imamii binecredinciosilor, rahima-humullah. Si asta in ciuda numeroaselor lor lecturi si insistentei lor de a raspandi mesajul Qur'anului si cunoasterea legilor sale. Deci a spune aceste cuvinte la sfarsitul lecturii din Qur'an, reprezinta o inovatie. A fost confirmat sub autoritatea Profetului , salallahu `alayhi wa sallam, ca acesta a spus:
    " Daca cineva aduce in credinta sa ceva care nu apartine de ea, el este condamnat." relatat la Al-Bukhari si Muslim.

    Si la Allah se afla tot succesul .

    ( membrii Comitetului permanent pentru cercetare islamica: Shaykh 'Abdul-'Aziz Al-Shaykh; Shaykh 'Abdullah Ibn Ghudayan;Shaykh 'Abdullaah Ibn Qu'ud; Shaykh 'Abdullah Ibn Munay; Shaykh Salih Ibn Fawzan; Shaykh Bakar 'Abdullah Abu Zayd.
    dintre membrii decedati: Shaykh Ibrahim Ibn Muhammad Al-Shaykh;Shaykh 'Abdul-'Aziz Ibn Baz; Shaykh ' Abdur-Razzaq Ibn 'Afifi. )
    din Al-Bid'u Wal-Muhdataat wa ma la Asla lahu - Page 571;Fatawa Al-Lajnah Ad-Daima lil-Buhuth wal-Ifta Al-'Ilmiya. - Fatwa n°3303

    sursa: allaahuakbar.net



    ...pentru mai multe detalii, cititi si acest link, inshaallah...

    http://islamqa.com/index.php?ref=220...txt=innovation




    "Doamne! Nu duce in ratacire inimile noastre, dupa ce Tu ne-ai calauzit si da-ne noua indurarea Ta, caci Tu esti Cel Darnic!"
    (Surat 'Al-'Imran:8)




     
     

  2. Mersi ummraschid de la :

    daniela_muslimah (01-24-2007)

  3.  
    #2
    moderator ummraschid's Avatar
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    Germany
    Posts
    1,144
    Thanked
    375
    Rep Power
    1221


    Siragurile pentru dhikr

    Shaykh Muhammad Nasir-ud-Din Al-Albani


    Shaykh Muhammad Nasir-ud-Din Al-Albani mentioneaza in Silsila Ad-Da'ifa (1/110), unde citeaza hadithul slab " Ce buna reamintire este subha [masbaha] ( siragul pentru dhikr)":

    Dupa parerea mea semnificatia acestui hadith nu este valabila din numeroase motive:

    In primul rand , subha ( masbaha) este o inovatie pentru ca nu era cunoscuta in timpul Profetului, salallahu 'alayhi wa-sallam. Aceasta a fost introdusa mai tarziu, deci, cum ar fi putut el, salallahu 'alayhi wa-sallam, sa indemne pe companionii sai radiallahu 'anhum , sa faca ceva care le era necunoscut?
    Dovada pentru ceea ce am spus se afla in naratiunea relatata de Ibn Wadda in Al-Bid’a wa-nahi 'anha de la Al-Salt ibn Bahram, care a spus:
    " Ibn Mas'ud a trecut pe langa o femeie care avea un masbaha cu care facea tasbih si el l-a rupt si l-a aruncat , pe urma a trecut pe langa un om care facea tasbih cu pietricele, si l-a lovit, spunandu-i " Crezi tu ca esti mai bun decat companionii, dar tu nu urmezi decat o inovatie nejustificata. Crezi ca ai mai multa stiinta decat companionii lui Muhammad, salallahu 'alayhi wa-sallam ."
    Acesta este un hadith sahih pana la As-Salt, care este unul dintre discipolii demni de incredere ai Tabi'in.

    In al doilea rand, aceasta este contrar indemnului Profetului, salallahu 'alayhi wa-sallam. 'Abdullah ibn ' Amr (radiallahu 'anhu) a spus:
    " L-am vazut pe Mesagerul lui Allah , salallahu 'alayhi wa-sallam, facand tasbih cu mana dreapta."

    si (1/117):

    " Chiar daca singurul lucru rau ,in ce priveste mashabah, ar fi acela ca el inlocuieste Sunna in a numara tasbih pe degete, desi cu totii santem de acord ca aceasta este preferabil, si ar fi indeajuns de rau!...Cat de rar vad oameni numarand tasbih pe degetele lor."

    din Silsila Ad-Da'ifa


    sursa: clearpath.com din Silsila Ad-Da'ifa


    " Mai mult, oamenii au inventat atat de sofisticate moduri de a urma acestei bid'ah, astfel incat vezi adepti ai unor sufi purtand masbahah in jurul gatului! Sau unii numarand pe sirag, in timp ce voebesc cu tine! Sau mergand pe bicicleta, pe strazile pline de lume, cu siragul in una dintre maini. S-a intamplat de multe ori ca salutand pe unul dintre acestia , sa raspunda doar facand cu mana, fara sa rosteasca cuvintele de salut. Urmarile acestei bid'ah sant nenumarate, si nimeni nu o poate spune mai bine decat poetul:

    Tot binele se afla in a urma ceea ce a fost inainte (salafi),
    Tot raul se afla in inovatiile celor care au venit in urma. "


    sursa: islamqa.com

    _________________




    "Doamne! Nu duce in ratacire inimile noastre, dupa ce Tu ne-ai calauzit si da-ne noua indurarea Ta, caci Tu esti Cel Darnic!"
    (Surat 'Al-'Imran:8)




     
     

  4.  
    #3
    moderator ummraschid's Avatar
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    Germany
    Posts
    1,144
    Thanked
    375
    Rep Power
    1221


    assalamu alaikum wa rahmatu-llahu ta'ala wa barakatuhu,

    dragi frati si surori fillah,

    ...inshaallah, se apropie ziua a zecea a lunii Muharram, ziua de 'Ashura, zi in care Profetul Muhammad , pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra lui, postea intotdeauna .
    Este relatat ca Ibn ‘Abbaas , Allah sa fie multumit de el, a spus:
    "Profetul, pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra lui, veni in Medina si vazu ca evreii posteau in ziua de 'Ashura. El spuse: " Ce este aceasta?" Ei raspunsera: " Aceasta este o zi buna, este ziua in care Allah i-a salvat pe copiii lui Israel de dusmanii lor si Musa a postit in aceasta zi." El spuse: " Noi santem mai aproape de Musa decat voi." Si a postit in acea zi si le-a spus oamenilor sa posteasca.
    (al-Bukhaari - 1865)


    Insa, legate de aceasta zi, Shaykh al-Islam Ibn Taymiyah, Allah sa fie milostiv cu el, spunea:

    "Din cauza uciderii lui al-Husayn, Shaitaan a inceput sa raspandeasca doua feluri de Bid'ah, inovatii, printre oameni:
    inovatia de a boci si de a purta doliu in ziua de 'Ashura, batandu-se peste obraji, tipand, plangand si recitand elogii, si inovatia de arata bucurie si voiosie. Astfel, in timp ce unii se indoliaza, ceilalti se bucura, si-si exprima bucuria purtand kohl, imbaindu-se, cheltuind cu familiile lor si preparand anumite feluri de mancare in ziua de 'Ashura si fiecare dintre aceste Bid'ah este o indepartare , caci nici unul dintre cei patru imami ai musulmanilor nu au aprobat aceste lucruri ( nici a exprima tristete , nici bucurie). "
    (Minhaaj al-Sunnah, 4/554-556).



    Shaykh al-Islam Ibn Taymiyah , Allah fie milostiv cu el, a mai spus:

    "Laudat fie Allah, Stapanul Lumilor, nimic din toate acestea nu a fost relatat in vreun hadith sahih de catre Profet, pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra lui, sau de catre companionii sai. Nici unul dintre imamii musulmanilor nu a incurajat sau a recomandat astfel de lucruri, nici cei patru imami, nici un altul. Nici un invatat demn de incredere nu a relatat asa ceva, nici de la Profet, pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra lui, nici de la Sahabah, nici de la Tabi'een; in nici o relatare sahih sau o relatare da'eef, in nici o carte saheeh, nici in Sunna, nici in Musnad; nici un astfel de hadith nu a fost cunoscut in timpul primelor secole, dar unii dintre naratorii mai tarzii au relatat hadithuri(fabricate) ca cel care spune: "Cine isi pune kohl la ochi in ziua de Ashuran nu va suferi de boli de ochi in acel an, si cine se va imbaia in ziua de 'Ashura, nu se va imbolnavi in acel an, etc. " Ei au relatat de asemenea despre presupusele virtuti ale rugaciunilor in ziua de 'Ashura si alte relatari conform carora in aceasta zi Adam, pacea fie cu el, s-a cait; arca lui Noe, pacea fie asupra lui, s-a oprit pe muntele Joodi; Yusuf , pacea fie asupra lui, s-a intors la Yakub; Ibrahim, pacea fie cu el, a fost salvat de foc; berbecul a fost trimis, spre sacrificiu, in locul lui Ismaeel; si multe altele. Deasemenea au relatat un hadith fabricat, atribuit gresit Profetului , pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra lui, conform caruia, Cine este generos cu familia sa in ziua de Ashura, Allah va fi generos cu el, in acel an.


    ...pentru mai multe detalii, cititi inshaallah:

    http://islamqa.com/index.php?ref=403...txt=innovation



    assalamu alaikum wa rahmatu-llahi wa barakatuhu




    "Doamne! Nu duce in ratacire inimile noastre, dupa ce Tu ne-ai calauzit si da-ne noua indurarea Ta, caci Tu esti Cel Darnic!"
    (Surat 'Al-'Imran:8)




     
     

  5.  
    #4
    moderator ummraschid's Avatar
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    Germany
    Posts
    1,144
    Thanked
    375
    Rep Power
    1221


    assalamu alaikum wa rahmatu-llahi wa barakatuhu


    Actiuni munkar in timpul ceremoniilor de inmormantare


    1.Intrebare:

    Am dori sa rugam a ne explica daca ceea ce facem noi in timpul ceremoniilor de ingropaciune este corect din punct de vedere Shaaria. Facem urmatoarele:

    Recitam Surat Al-Fatiha le mormantul decedatului.
    Oferirea condoleantelor poate dura trei sau mai multe zile, si mancam si bem in timpul ceremoniilor de ingropaciune.
    De la fiecare familie se colecteaza cate douazeci si cinci de riali si suma este data familiei decedatului.
    Sacrificam o oaie sau un animal asemanator, la trei zile dupa deces.
    Adunam pietricele in timp ce spunem " La ilaha ill Allah" cu glas tare, si le punem pe mormantul decedatului.
    Femeile isi ridica glasurile , plangand si vaitandu-se, si se lovesc peste obraji, laudand pe decedat.
    Femeile imbraca bineinteles haine negre ca semn de doliu.
    Femeile nu fac nici un fel de treburi casnice in timpul perioadei lor de doliu, cum ar fi prepararea mancarii sau orice alt lucru facut de obicei de catre femei.





    Raspuns:

    Laudat fie Allah.

    Acestea sant obiceiuri din jaahiliya, sau inovatii blamabile, si va trebui sa renuntati la ele, si sa explicati si altora ca sant gresite.

    Cu privire la recitarea Qur'an-ului deasupra mormantului decedatului, aceasta nu este permisa, si nici unul dintre salafi nu a facut aceasta. Daca ar fi fost bine de facut acest lucru, l-ar fi facut ei inaintea noastra. Este relatat ca ar trebui sa fie citita Surat Ya-Sin unei persoane care este pe moarte, inainte ca sufletul sa fi parasit corpul, dar dupa ce a decedat, la ingropaciune, si dupa ce a fost ingropat, nu exista nimic ce ar trebui recitat, si nu ar trebui sa i se spuna sa zica " La ilaha ill Allah" si asa mai departe.

    A oferi condoleante este Sunna, insa nu este necesar sa fie oferite in timpul ceremoniei de inmormantare. Condoleantele pot fi oferite familiei decedatului, in orice loc. Nu este gresit ca rudele sa se adune intr-un loc ca sa poata fi oferite condoleantele, insa nu in scopul de a manca. Mancarea ar trebui preparata doar pentru membrii cei mai apropiati ai familiei decedatului; este makruh pentru ei sa ofere mancare si altora.

    Nu este nevoie sa se stranga bani de la toti, doar daca familia respectiva este saraca, in care caz se poate darui zakaat.

    Nu este permis sa se sacrifice acea oaie, din averea decedatului sau a altcuiva. Dar daca este nevoie sa se prepare mancare pentru familia decedatului, din unul sau mai multe animale, atunci nu este nimic rau.

    A aduna pietricele, facand dhikr in timp ce sant adunate, si punandu-le pe mormant - aceasta este o inovatie ( bid'ah) blamabila, care trebuie denuntata si la care trebuie sa se renunte.

    Ridicarea glasului in vaiete si lamentari, lovirea obrajilor si elogiierea decedatului sant Bid'ah si actiuni din jaahiliyya. Este relatat intr-un hadith: " Nu este unul dintre noi cel care-si loveste obrajii, isi rupe hainele sale si striga cu strigatul jahiliiyei." (al-Bukhaari, 1294, Fath 3/163; Muslim, 103; Ahmad, 1/244)

    A purta negru ca semn de doliu pentru decedat este bid'ah; insa sotiile decedatului ar trebui sa evite haine impodobite si stridente, bijuterii,makeup si parfumuri in perioada de doliu.

    Este bid'ah pentru femei sa evite sa implineasca treburile si activitatile zilnice; noua vaduva poate prepara mancarea, curata casa, spala vasele, rufele, etc. Nu este nimic rau in aceasta.

    Si Allah stie cel mai bine.

    Al-Lu'lu' al-Makeen min Fataawa al-Shaykh al-'Allaamah 'Abd-Allaah ibn 'Abd al-Rahmaan al-Jibreen, p. 37





    2.Intrebare:

    In subcontinentul indo-pak-bangladesh, exista obiceiul ca de cate ori un musulman moare, a se face dupa 40 de zile, o zi de rugaciuni si reamintire a acelei persoane. Tatal meu a decedat de curand si as dori sa stiu regula islamica cu privire la aceasta.





    Rapuns:

    Laudat fie Allah.

    Ce se intampla in unele tari musulmane - unde prietenii si familia decedatului se aduna la 40 de zile pentru a citi Qur'an, a face Du'a pentru el si a si-l reaminti - este neindoielnic bida'ah ( inovatie blamabila) pentru care nu exista nici o autorizatie revelata de Allah. Nu este permis a se lua parte la astfel de adunari. Trebuie sa denuntam astfel de practici. Musulmanul ar trebui sa se roage pentru fratele sau tot timpul, nu numai la trei zile dupa moarte asa, sau la patru zeci, sau la un an mai tarziu, etc. Ar trebui sa se stie ca acesta este un obicei al Kuffar si noua nu ne este permis a-i imita.
    Fie ca Allah sa ne ajute sa urmam Sunna, si fie ca El sa-l binecuvinteze pe Profetul Muhammad.



    Islam Q&A
    Sheikh Muhammed Salih Al-Munajjid



    assalamu alaikum wa rahmatullahi wa barakatuhu




    "Doamne! Nu duce in ratacire inimile noastre, dupa ce Tu ne-ai calauzit si da-ne noua indurarea Ta, caci Tu esti Cel Darnic!"
    (Surat 'Al-'Imran:8)




     
     

  6.  
    #5
    Membru Special Anna's Avatar
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    Craiova,Romania
    Age
    40
    Posts
    1,849
    Thanked
    109
    Rep Power
    1895
    Quote Originally Posted by ummraschid View Post


    assalamu alaikum wa rahmatu-llahi wa barakatuhu


    Actiuni munkar in timpul ceremoniilor de inmormantare


    1.Intrebare:

    Am dori sa rugam a ne explica daca ceea ce facem noi in timpul ceremoniilor de ingropaciune este corect din punct de vedere Shaaria. Facem urmatoarele:

    Recitam Surat Al-Fatiha le mormantul decedatului.
    Oferirea condoleantelor poate dura trei sau mai multe zile, si mancam si bem in timpul ceremoniilor de ingropaciune.
    De la fiecare familie se colecteaza cate douazeci si cinci de riali si suma este data familiei decedatului.
    Sacrificam o oaie sau un animal asemanator, la trei zile dupa deces.
    Adunam pietricele in timp ce spunem " La ilaha ill Allah" cu glas tare, si le punem pe mormantul decedatului.
    Femeile isi ridica glasurile , plangand si vaitandu-se, si se lovesc peste obraji, laudand pe decedat.
    Femeile imbraca bineinteles haine negre ca semn de doliu.
    Femeile nu fac nici un fel de treburi casnice in timpul perioadei lor de doliu, cum ar fi prepararea mancarii sau orice alt lucru facut de obicei de catre femei.





    Raspuns:

    Laudat fie Allah.

    Acestea sant obiceiuri din jaahiliya, sau inovatii blamabile, si va trebui sa renuntati la ele, si sa explicati si altora ca sant gresite.

    Cu privire la recitarea Qur'an-ului deasupra mormantului decedatului, aceasta nu este permisa, si nici unul dintre salafi nu a facut aceasta. Daca ar fi fost bine de facut acest lucru, l-ar fi facut ei inaintea noastra. Este relatat ca ar trebui sa fie citita Surat Ya-Sin unei persoane care este pe moarte, inainte ca sufletul sa fi parasit corpul, dar dupa ce a decedat, la ingropaciune, si dupa ce a fost ingropat, nu exista nimic ce ar trebui recitat, si nu ar trebui sa i se spuna sa zica " La ilaha ill Allah" si asa mai departe.

    A oferi condoleante este Sunna, insa nu este necesar sa fie oferite in timpul ceremoniei de inmormantare. Condoleantele pot fi oferite familiei decedatului, in orice loc. Nu este gresit ca rudele sa se adune intr-un loc ca sa poata fi oferite condoleantele, insa nu in scopul de a manca. Mancarea ar trebui preparata doar pentru membrii cei mai apropiati ai familiei decedatului; este makruh pentru ei sa ofere mancare si altora.

    Nu este nevoie sa se stranga bani de la toti, doar daca familia respectiva este saraca, in care caz se poate darui zakaat.

    Nu este permis sa se sacrifice acea oaie, din averea decedatului sau a altcuiva. Dar daca este nevoie sa se prepare mancare pentru familia decedatului, din unul sau mai multe animale, atunci nu este nimic rau.

    A aduna pietricele, facand dhikr in timp ce sant adunate, si punandu-le pe mormant - aceasta este o inovatie ( bid'ah) blamabila, care trebuie denuntata si la care trebuie sa se renunte.

    Ridicarea glasului in vaiete si lamentari, lovirea obrajilor si elogiierea decedatului sant Bid'ah si actiuni din jaahiliyya. Este relatat intr-un hadith: " Nu este unul dintre noi cel care-si loveste obrajii, isi rupe hainele sale si striga cu strigatul jahiliiyei." (al-Bukhaari, 1294, Fath 3/163; Muslim, 103; Ahmad, 1/244)

    A purta negru ca semn de doliu pentru decedat este bid'ah; insa sotiile decedatului ar trebui sa evite haine impodobite si stridente, bijuterii,makeup si parfumuri in perioada de doliu.

    Este bid'ah pentru femei sa evite sa implineasca treburile si activitatile zilnice; noua vaduva poate prepara mancarea, curata casa, spala vasele, rufele, etc. Nu este nimic rau in aceasta.

    Si Allah stie cel mai bine.

    Al-Lu'lu' al-Makeen min Fataawa al-Shaykh al-'Allaamah 'Abd-Allaah ibn 'Abd al-Rahmaan al-Jibreen, p. 37
    al salam aleykum
    nu vreau sa iasa cu suparare sau ceva si nici nu contest cunostiintele celor care au dat aceste fatwa iar Allah sa te rasplateasca pentru munca ta
    dar sunt multe afirmatii ca de exemplu in aceasta fatwa care nu este justificata cu citate din Quran sau hadisuri par mai mult niste afirmatii si in general eu una asa am fost invatata ca la orice fatwa sa cer citat coranic sau sunnah.....asta e parerea mea personala
    In the Name of Allah, the Most Beneficent, the Most Merciful.

     
     

  7.  
    #6
    moderator ummraschid's Avatar
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    Germany
    Posts
    1,144
    Thanked
    375
    Rep Power
    1221
    Quote Originally Posted by Anna View Post
    al salam aleykum
    nu vreau sa iasa cu suparare sau ceva si nici nu contest cunostiintele celor care au dat aceste fatwa iar Allah sa te rasplateasca pentru munca ta
    dar sunt multe afirmatii ca de exemplu in aceasta fatwa care nu este justificata cu citate din Quran sau hadisuri par mai mult niste afirmatii si in general eu una asa am fost invatata ca la orice fatwa sa cer citat coranic sau sunnah.....asta e parerea mea personala






    assalamu alaikum wa rahmatu-llahu ta'ala wa barakatuhu,



    ...umm al mu'minin 'A'isha, radhiallahu anha, a relatat ca Trimisul lui Allah , pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra lui, a spus: Daca cineva aduce in credinta sa ceva care nu apartine de ea, el este condamnat.

    ...iar Allah ta'ala spune in Sfantul Qur'an:

    "Nu am lasat nimic nepomenit in Carte." (6: 38)

    "Si acesta este drumul Meu drept! Deci, urmati-l si nu urmati caile care va abat de la drumul lui!" (6:153)

    "Spune: " Daca Il iubiti pe Allah, urmati-ma si Allah va va iubi si va va ierta pacatele voastre!""(3:31)








    draga surioara Anna,


    ...inshaallah, fie ca Allah subhanahu wa ta'ala sa ne inlesneasca cunoasterea si sa ne intareasca credinta!...


    ...am dedicat acest subiect inovatiilor in religie, Bid'ah, aceasta insemnand TOCMAI ca practicile respective NU au corespondenta nici in Qur'an si nici in hadith...


    ...deci, ma gandesc eu...

    ... rog de iertare , si rog sa fiu corectata, daca gresesc, inshaallah...


    1.
    ...savantii musulmani arata in aceste fatwa, CARE dintre actiunile musulmanilor NU au nici o baza in Qur'an si in Sunna, si deci, CARE sant cele inventate, care trebuie denuntate si trebuie sa se renunte la ele!...
    ...inshaallah!...


    2.
    ...prin urmare,
    daca aceste actiuni (denuntate in fatwa respectiva) , NU au nici o baza nici in Qur'an si nici in Sunna,
    mai degraba,
    cei care le fac , ar trebui sa justifice, pe ce baza le fac?!...





    assalamu alaikum wa rahmatu-llahu ta'ala wa barakatuhu




    "Doamne! Nu duce in ratacire inimile noastre, dupa ce Tu ne-ai calauzit si da-ne noua indurarea Ta, caci Tu esti Cel Darnic!"
    (Surat 'Al-'Imran:8)




     
     

  8.  
    #7
    Incepator
    Join Date
    Dec 2006
    Posts
    67
    Thanked
    3
    Rep Power
    104
    Quote Originally Posted by ummraschid View Post


    Siragurile pentru dhikr



    In primul rand , subha ( masbaha) este o inovatie pentru ca nu era cunoscuta in timpul Profetului, salallahu 'alayhi wa-sallam. Aceasta a fost introdusa mai tarziu, deci, cum ar fi putut el, salallahu 'alayhi wa-sallam, sa indemne pe companionii sai radiallahu 'anhum , sa faca ceva care le era necunoscut? "


    sursa: islamqa.com

    _________________
    Salam alekom surioara ummrachid

    Eu nu stiam ca masbaha este considerata inovatie. Din punctul meu de vedere cred ca ii ajuta pe unii sa tina socoteala mai bine.

    Am vazut musulmani car folosesc mana dreapta pt asta dar in cazul in care nu au la indemana masbaha si unora chiar le este greu asa, mai mereu se incurca si incep din nou.

    Desigur ca nici nu trebuie sa exageram a.i. sa ne afisam peste tot cu siragul asta asa cum am vazut pe la oglinda retrovizoare in masina unora( chiar si nemusulmani) sau sa mergem cu el pe mana.

    Eu consider ca poate fi folositor,cel putin unora; desigur ca nu sunt un savant al islamului si parerea mea trebuie privita ca o parere personala si atat.

    Am si o intrebare: de ce este folosita atat de des daca este considerata o inovatie? ma gandesc si eu asa ca prin tarile islamice pe unde am fost am vazut f multe si nimeni nu considera ca fiind ceva gresit. Oare sa fi ignorat atata lumea aceasta inovatie?

    Ummrachid, tot respectul pt postarile tale , sa nu crezi cumva ca intrebarea este postata impotriva ta, te iubesc in numele lui ALLAH, este doar o intrebare fireasca la care as vrea sa primesc raspuns inchALLAH

    Mie personal imi place f mult masbaha, am mai multe, de diferite culori si modele insa le folosesc f rar, poate obisnuinta de a folosi mana dreapta e de vina

    Salam alekom wa rahmatulah wa barakatuh
     
     

  9.  
    #8
    moderator ummraschid's Avatar
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    Germany
    Posts
    1,144
    Thanked
    375
    Rep Power
    1221




    wa alaikum assalam wa rahmatu-llahu ta'ala wa barakatuhu, surioara Faizah,



    ...sincer, nici eu nu am stiut... si vedeam cum altii fac tasbih pe aceste masbahah... chiar ma chinuiam sa invat sa le folosesc, mai ales pentru ca asa cum spui si tu, sant foarte frumoase...

    (...intre noi fie vorba, nu prea reuseam, imi tot alunecau margelele printre degete...si mai mult ma concentram sa le prind decat sa fac tasbih...)




    ...insa in clipa in care am citit ca Profetul Muhammad, pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra lui, facea tasbih pe mana dreapta, m-am dezlipit de subha, din dorinta de a urma Sunna Profetului, pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra lui...



    ...abia mai tarziu am citit ca de fapt nici nu existau aceste siraguri pe atunci si, afland ca este deci o inovatie, m-am straduit sa fac si altora cunoscut acest fapt... pentru ca , o inovatie, ramane o inovatie , chiar daca ni se pare ca ne ajuta la ceva, nu face decat sa ne indeparteze de adevar...



    ...te imbratisez cu dragoste la Allah ta'ala si fie ca Cel pentru Care ma iubesti, sa te iubeasca!...





    assalamu alaikum wa rahmatu-llahu ta'ala wa barakatuhu




    "Doamne! Nu duce in ratacire inimile noastre, dupa ce Tu ne-ai calauzit si da-ne noua indurarea Ta, caci Tu esti Cel Darnic!"
    (Surat 'Al-'Imran:8)




     
     

  10.  
    #9
    Incepator
    Join Date
    Dec 2006
    Posts
    67
    Thanked
    3
    Rep Power
    104
    Quote Originally Posted by ummraschid View Post




    wa alaikum assalam wa rahmatu-llahu ta'ala wa barakatuhu, surioara Faizah,



    ...sincer, nici eu nu am stiut... si vedeam cum altii fac tasbih pe aceste masbahah... chiar ma chinuiam sa invat sa le folosesc, mai ales pentru ca asa cum spui si tu, sant foarte frumoase...

    (...intre noi fie vorba, nu prea reuseam, imi tot alunecau margelele printre degete...si mai mult ma concentram sa le prind decat sa fac tasbih...)




    ...insa in clipa in care am citit ca Profetul Muhammad, pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra lui, facea tasbih pe mana dreapta, m-am dezlipit de subha, din dorinta de a urma Sunna Profetului, pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra lui...



    ...abia mai tarziu am citit ca de fapt nici nu existau aceste siraguri pe atunci si, afland ca este deci o inovatie, m-am straduit sa fac si altora cunoscut acest fapt... pentru ca , o inovatie, ramane o inovatie , chiar daca ni se pare ca ne ajuta la ceva, nu face decat sa ne indeparteze de adevar...



    ...te imbratisez cu dragoste la Allah ta'ala si fie ca Cel pentru Care ma iubesti, sa te iubeasca!...





    assalamu alaikum wa rahmatu-llahu ta'ala wa barakatuhu
    Multumesc surioara pt raspuns.

    MachALLAH cuvintele tale mereu merg la inima
     
     

  11.  
    #10
    Membru Special Anna's Avatar
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    Craiova,Romania
    Age
    40
    Posts
    1,849
    Thanked
    109
    Rep Power
    1895
    Quote Originally Posted by ummraschid View Post


    assalamu alaikum wa rahmatu-llahi wa barakatuhu


    Actiuni munkar in timpul ceremoniilor de inmormantare


    1.Intrebare:

    Am dori sa rugam a ne explica daca ceea ce facem noi in timpul ceremoniilor de ingropaciune este corect din punct de vedere Shaaria. Facem urmatoarele:

    Recitam Surat Al-Fatiha le mormantul decedatului.
    Oferirea condoleantelor poate dura trei sau mai multe zile, si mancam si bem in timpul ceremoniilor de ingropaciune.
    De la fiecare familie se colecteaza cate douazeci si cinci de riali si suma este data familiei decedatului.
    Sacrificam o oaie sau un animal asemanator, la trei zile dupa deces.
    Adunam pietricele in timp ce spunem " La ilaha ill Allah" cu glas tare, si le punem pe mormantul decedatului.
    Femeile isi ridica glasurile , plangand si vaitandu-se, si se lovesc peste obraji, laudand pe decedat.
    Femeile imbraca bineinteles haine negre ca semn de doliu.
    Femeile nu fac nici un fel de treburi casnice in timpul perioadei lor de doliu, cum ar fi prepararea mancarii sau orice alt lucru facut de obicei de catre femei.





    Raspuns:

    Laudat fie Allah.

    Acestea sant obiceiuri din jaahiliya, sau inovatii blamabile, si va trebui sa renuntati la ele, si sa explicati si altora ca sant gresite.

    Cu privire la recitarea Qur'an-ului deasupra mormantului decedatului, aceasta nu este permisa, si nici unul dintre salafi nu a facut aceasta. Daca ar fi fost bine de facut acest lucru, l-ar fi facut ei inaintea noastra. Este relatat ca ar trebui sa fie citita Surat Ya-Sin unei persoane care este pe moarte, inainte ca sufletul sa fi parasit corpul, dar dupa ce a decedat, la ingropaciune, si dupa ce a fost ingropat, nu exista nimic ce ar trebui recitat, si nu ar trebui sa i se spuna sa zica " La ilaha ill Allah" si asa mai departe.

    A oferi condoleante este Sunna, insa nu este necesar sa fie oferite in timpul ceremoniei de inmormantare. Condoleantele pot fi oferite familiei decedatului, in orice loc. Nu este gresit ca rudele sa se adune intr-un loc ca sa poata fi oferite condoleantele, insa nu in scopul de a manca. Mancarea ar trebui preparata doar pentru membrii cei mai apropiati ai familiei decedatului; este makruh pentru ei sa ofere mancare si altora.

    Nu este nevoie sa se stranga bani de la toti, doar daca familia respectiva este saraca, in care caz se poate darui zakaat.

    Nu este permis sa se sacrifice acea oaie, din averea decedatului sau a altcuiva. Dar daca este nevoie sa se prepare mancare pentru familia decedatului, din unul sau mai multe animale, atunci nu este nimic rau.

    A aduna pietricele, facand dhikr in timp ce sant adunate, si punandu-le pe mormant - aceasta este o inovatie ( bid'ah) blamabila, care trebuie denuntata si la care trebuie sa se renunte.

    Ridicarea glasului in vaiete si lamentari, lovirea obrajilor si elogiierea decedatului sant Bid'ah si actiuni din jaahiliyya. Este relatat intr-un hadith: " Nu este unul dintre noi cel care-si loveste obrajii, isi rupe hainele sale si striga cu strigatul jahiliiyei." (al-Bukhaari, 1294, Fath 3/163; Muslim, 103; Ahmad, 1/244)

    A purta negru ca semn de doliu pentru decedat este bid'ah; insa sotiile decedatului ar trebui sa evite haine impodobite si stridente, bijuterii,makeup si parfumuri in perioada de doliu.

    Este bid'ah pentru femei sa evite sa implineasca treburile si activitatile zilnice; noua vaduva poate prepara mancarea, curata casa, spala vasele, rufele, etc. Nu este nimic rau in aceasta.

    Si Allah stie cel mai bine.

    Al-Lu'lu' al-Makeen min Fataawa al-Shaykh al-'Allaamah 'Abd-Allaah ibn 'Abd al-Rahmaan al-Jibreen, p. 37


    al salam aleykum wa rahmatuh Allah wa barakatuh
    sunt convinsa de faptul ca nu exista hadisuri si versete in Coran pentru fiecare inovatie a omului si nu la asta m-am referit in afirmatiile mele anterioare dar cand cineva afirma cum ti-am subliniat mai sus de exemplu ca este o relatare ....unde este relatarea?! cand eu spun mai departe despre fatwa de mai sus mi se va cere relatarea si eu voi spune ce?! ca exista....dar nu o stiu....trebuie sa spuna si sursele pe care el s-a bazat cand a afirmat cele de mai sus.sunt mai multe de acest fel dar nu vreau sa iasa comentariu la text ci eu una pentru o anumita fatwa imi trebuie si sustinere coranica sau hadis tocmai pentru a nu cadea in aceea extrema a inovatiilor de care ma feresc foarte tare.am sa mai intreb inshAllah despre aceste fatwa.
    Allah sa te rasplateasca
    In the Name of Allah, the Most Beneficent, the Most Merciful.

     
     

Page 1 of 5 123 ... LastLast
Thread Information
Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

 

Similar Threads

  1. Replies: 24
    Last Post: 10-31-2009, 04:17 PM
  2. 10 Conceptii Eronate Despre Islam
    By Ishtar in forum Islamul
    Replies: 23
    Last Post: 10-14-2007, 04:26 PM
  3. Fericirea=credinta
    By maryam in forum Islamul
    Replies: 7
    Last Post: 08-21-2007, 03:52 PM
  4. Cea care distruge placerile...
    By ummraschid in forum Islamul
    Replies: 2
    Last Post: 02-20-2007, 06:08 PM
  5. Biserica crestina ortodoxa - etimologie si clasificare
    By Abdul Rahman in forum Crestinismul
    Replies: 5
    Last Post: 06-20-2006, 02:15 AM
 
Bookmarks
Bookmarks
 
Posting Permissions
  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •