batool391 (02-19-2008), dana (07-02-2007), daniela_muslimah (02-15-2007), Saira (02-15-2007), UmmYaser (08-28-2009)
Results 1 to 10 of 48
|
-
02-14-2007, 11:04 PM
"Barbatii sunt proteguitori ai femeilor , datorita calitatilor deosebite cu care i-a daruit ALLAH si datorita cheltuielilor pe care le fac din bunurile lor . Iar cele evlavioase sunt ascultatoare si pazitoare in absenta sotilor lor, pe care si ALLAH le pazeste . Pe acelea de a caror neascultare va temeti , povatuiti-le , parasiti-le in paturi si loviti-le. Dar daca ele asculta de voi, atunci nu mai cautati pricina impotriva lor . ALLAH este Cel mai Inalt si Maret"
Barbatii sunt proteguitori ai femeilor , datorita calitatilor deosebite cu care i-a daruit ALLAH :
Calitatile deosebite :
- Protectia femeilor .
- Zestra acordata sotiei la casatorie .
- Barbatii sunt mai duri si mai intelepti la necazuri , in timp ce femeile sunt sensibile si se arunca cu inima inainte.
Femeia trebuie sa-si asculte barbatul atata vreme cat nu-i cere un pacat .
Si datorita cheltuielilor pe care le fac din bunurile lor :
Savantii au doua pareri :
A- Daca nu are bani si nu poate sa-i plateasca cheltuielile , are dreptul sa anuleze casatoria lor .(Malek , As-Safi'i)
B- Chiar daca nu are , nu se anuleaza casatoria .(Abu Hanifah)
Iar cele evlavioase sunt ascultatoare si pazitoare in absenta sotilor lor, pe care si ALLAH le pazeste :
Adica femeia protejeaza banii sotului si bunurile lui in lipsa sa , la fel cu se protejeaza pe ea cand nu este prezent , nu-l insala ....
Pe acelea de a caror neascultare va temeti :
Asa este scris , va temeti , si asa s-a tradus , dar nu asta e sensul .
Va temeti adica sunteti sigur ca o sa fie neascultatoare .
Aceasta neascultare , este doar cand este vorba de un lucru pe care ALLAH l-a permis , nu si cand barbatul cere un pacat sau un lucru interzis .
povatuiti-le :
Folosiind Quranul , prin explicatie si cu rabdare , si cu buna sfatuire .
parasiti-le in paturi :
Adica sa dormiti cu ele in pat dar fara sa le bagati in seama , sau sa dormiti in alt loc din camera .
si loviti-le:
Este a-3-a etapa , si ultima solutie , nu are voie barbatul sa apeleza direct la ea .
A lovi adica a impunge pentru a educa sau pentru a atrage atentie , sau a lovi fara sa se sparga un os , sau sa ramana un semn , sau sa se provoace o rana .
Cand o loveste ?
Doar cand nu-l asculta in :
- Ii cere un Halal si il refuza .
- Ii cere drepturile sexuale si il refuza fara un motiv religios .
- Refuza sa-l asculte cand ii cere sa nu intre cineva la el acasa in lipsa sa .
- Daca face un pacat clar (nu include sa-l insele) .
Si cum am descris mai sus lovitura , nu si cum se aude in ziua de azi , la motiv si la fara motiv .
Dar daca ele asculta de voi :
Adica , cand motivul dispare prin intoarcerea lor la ascultare .
atunci nu mai cautati pricina impotriva lor :
Adica , sa nu fabricati ceea ce ele nu au facut ca sa fiti nedrepti cu ele .
(unii zic ca ar insemna sa nu le cereti dragostea) , in orice caz este o oprire de la nedreptatire .
ALLAH este Cel mai Inalt si Maret :
Adica o barbatilor fiti cu mila si dreptate , iar daca credeti ca aveti puteri asupra femeilor , sa nu uitati de puterea Lui ALLAH asupara voastra .
Si sa nu depaseasca nici un barbat masura , si sa nu fie nedrept ca ALLAH este Cel mai Inalt si Maret .
-
Urmatorii 5 au spus mersi lui suleiman pentru acest subiect
-
02-15-2007, 12:46 AM
Shukran!...
am doar o rugaminte: poti explica sensul cuvantului "protegiuitor" _ adica ce inseamna Cuvantul Arab? traducerea este cea mai potrivita?.... (i.e. protegiuitor)
~~~
Aisha'... Tafseer in romana Nu cred ca se gaseste... daca vrei incerc sa-ti trimit ceva pe mail in engleza.. (ce mai am si eu de pe la surioare.. )
"Pentru aceia care raspund Domnului lor si implinesc Rugaciunea [As-Salat], iar pentru treburile lor [tin] sfat laolalta si dau Dania [Az-Zakat] din cele cu care ii inzestram." (Surat Ash-Shura_Sura "Sfatului" (42):38)
-
02-15-2007, 01:03 AM
Orice tafsir pe care il public are o singura sursa : Al-Kurtubi .
Este cel mai bun tafsir care a existat vreodata .
De data asta las raspunsurile voastre , dar va rog nu va intrebati intre voi afara subiectului . Aveti mesajele private si tot forumul unde sa cereti ce vreti . Macar zona tafsirului sa fie dedicata doar tafsirului .
-
-
02-15-2007, 04:06 AM
Multumesc... dar eu intrebasem daca poti sa-l explici? adica este corect tradus _ "protegiuitor"? sau poti sa-i explici cumva sensul mai bine? si sa spui ceva mai mult decat ai spus cand te-ai referit la calitatile barbatilor
~~~
P.S.: imi cer scuze de paranteza (adica de ce i-am scris 'Aishei) _ promit sa nu se mai repete
"Pentru aceia care raspund Domnului lor si implinesc Rugaciunea [As-Salat], iar pentru treburile lor [tin] sfat laolalta si dau Dania [Az-Zakat] din cele cu care ii inzestram." (Surat Ash-Shura_Sura "Sfatului" (42):38)
-
02-16-2007, 11:39 AM
Cuvantul Qiwam in araba adica baza / sistem .
Qama (a stat in picioare) este opusul la Jalasa (a stat jos) .
Qa'im : Fix pe , tine de .
Qawam (cuvantul dorit) : adica cel care raspunde de nevoile cuiva
Din adjectivele lui ALLAH Al-Qayum , adica cel care raspunde de robii sai in a le da hrana si in a-i crea si in a le afla locurile .
In legatura cu barbatii si calitatile lor , eu am tradus exact ce este scris acolo , nu iau pe raspunderea mea sa explic Quranul din capul meu asa ca nu adaug nimic la ceea ce este scris in surse .(scuze) .
-
02-16-2007, 01:28 PM
Nushuz in limba araba provine din cuvantul An-Nashaz adica tot ce este ridicat deasupra pamantului (muntele de exemplu) .
Nushuz-ul este cand intre sot si sotie este ura.
O femeie nashez : O femeie care nu-si mai asculta sotul , se ridica asupra cererii lui .
Invers :
ALLAH spune "Daca o femeie se teme de lepadarea sau indepartarea barbatului ei , atunci nu pacatuiesc ei , de ajung la o impacare , caci impacarea este mai buna , iar sufletele sunt inclinate spre zgarcenie. Dar daca va purtati bine si va temeti de ALLAH , ALLAH este Binestiutor a ceea ce faceti voi" An-Nisa' 128
lepadarea : Nushuz , adica sa urasca sa fie cu ea .
Al-bukhari a relatat ca 'Aisha (رضي الله عنها) a zis : Femiea sta la barbat , dar barbatul nu o mai vrea , atunci ea ii spune eu iti las dreptul meu .
In ambele versete apare cuvantul nushuz , dar nushuzul femeii este neascultarea ei , in timp ce nushuzul barbatului este lepadarea sa .
Iben fares a zis : (din punct de vedere literar) : Femeia nashez cand devine greu de stapanit , iar barbatul este nashez cand o paraseste pe sotia sa / o bate .
رَوَاهُ التِّرْمِذِيّ وَصَحَّحَهُ عَنْ عَمْرو بْن الْأَحْوَص أَنَّهُ شَهِدَ حَجَّة الْوَدَاع مَعَ رَسُول اللَّه صَلَّى اللَّه عَلَيْهِ وَسَلَّمَ , فَحَمِدَ اللَّه وَأَثْنَى عَلَيْهِ وَذَكَّرَ وَوَعَظَ فَقَالَ : ( أَلَا وَاسْتَوْصُوا بِالنِّسَاءِ خَيْرًا فَإِنَّهُنَّ عَوَانٌ عِنْدكُمْ لَيْسَ تَمْلِكُونَ مِنْهُنَّ شَيْئًا غَيْر ذَلِكَ إِلَّا أَنْ يَأْتِينَ بِفَاحِشَةٍ مُبَيِّنَةٍ فَإِنْ فَعَلْنَ فَاهْجُرُوهُنَّ فِي الْمَضَاجِع وَاضْرِبُوهُنَّ ضَرْبًا غَيْر مُبَرِّح فَإِنْ أَطَعْنَكُمْ فَلَا تَبْغُوا عَلَيْهِنَّ سَبِيلًا أَلَا إِنَّ لَكُمْ عَلَى نِسَائِكُمْ حَقًّا وَلِنِسَائِكُمْ عَلَيْكُمْ حَقًّا فَأَمَّا حَقّكُمْ عَلَى نِسَائِكُمْ فَلَا يُوطِئْنَ فُرُشَكُمْ مَنْ تَكْرَهُونَ وَلَا يَأْذَنَّ فِي بُيُوتكُمْ مَنْ تَكْرَهُونَ أَلَا وَحَقُّهُنَّ عَلَيْكُمْ أَنْ تُحْسِنُوا إِلَيْهِنَّ فِي كِسْوَتهنَّ وَطَعَامِهِنَّ ) . وَقَالَ : هَذَا حَدِيث حَسَنٌ صَحِيحٌ .
* Lovitura neobisitoara , nu am reusit sa traduc mai bine cuvantul : Mubreh .
Mubreh inseamna obositor , greu . Iar o bataie ne-MUBRIH : 'Ata' l-a intrebat pe Eben Abbas (رضي الله عنه) ce insemana "ghayra mubrih" ? iar eben abbas a zis : Cu Siwak (va dati seama cat de mic e) sau ceva de genul acesta .. Iar savantii musulmani au tras concluzia de la aceasta ca ar insemna : a impunge .
Al-Bukhari si Muslim au relatat ca Abu-Huraira رضي الله عنه a zis : Profetul صلى الله عليه وسلم a zis : Daca un barbat isi cheama nevasta in patul sau si ea il refuza , iar ei doarma suparat pe ea ; o blestema ingerii pana cnad se trezeste . (asta daca nu are motiv religios) .(e blestemata nu si daca sotul renunta ldupa ce ea refuza )
De aceea savantii musulmani au tras concluzia ca daca un barbat isi loveste sotia pentru un pacat clar , este includ in acel pacat si faptul ca il refuza fara motiv .
A fost intrebat iben taymiyeh (رحمه الله ) ce face barbatul daca sotia sa il refuza ?
El a raspuns : Daca sotia insista sa-l refuze are voie sa o bata ca e pacatoasa , o lovitura "Ghair Mubrih" , si nu-i plateste cheltuielile , pentru ca profetul صلى الله عليه وسلم a zis :" Daca un barbat isi cheama nevasta in patul lui iar ea se opune ramane Cel din cer (ALLAH) suparat pe ea pana cand se trezeste (ea) " l-a relatat muslim .
-
02-16-2007, 03:09 PM
Multumesc mult!.. pai _ cam asta intrebasem...
Qawam (cuvantul dorit) : adica cel care raspunde de nevoile cuiva
Din adjectivele lui ALLAH Al-Qayum , adica cel care raspunde de robii sai in a le da hrana si in a-i crea si in a le afla locurile .
pentru eforturile tale de a ne raspunde!
~~~
"Pentru aceia care raspund Domnului lor si implinesc Rugaciunea [As-Salat], iar pentru treburile lor [tin] sfat laolalta si dau Dania [Az-Zakat] din cele cu care ii inzestram." (Surat Ash-Shura_Sura "Sfatului" (42):38)
-
02-17-2007, 02:14 PM
Aisha , nu stiu sursa de unde ai luat unele chestii , dar bazandu-ma pe sunna , sunt gresite .
Motivul pentru care a fost trimis acest verset este :
Sotia lui sa'd eben al-rabih (habibah fica lui zaid ben kharijah) a iesit din ascultarea sotului ei , atunci acela i-a dat o palma . Tatal ei s-a dus l-a profet si i-a zis : i-am dat scumpa mea dar el a batu-to , atunci profetul a zis sa se razbune ea pe el (adica sa-l bata cum a batut-o) , dupa aceea a zis profetul صلى الله عليه وسلم: intoarceti-va , acuma a venit Gjibril si mi-a relatat (si a zis versetul) si a zis catre habiba , ai vrut ceva dar ALLAH a vrut altceva .
Omar رضي الله عنه si-a batut nevasta , dar oamenii i-au zis de acest lucru . El a raspuns : L-am auzit pe profetul صلى الله عليه وسلم spunand : nu se intreaba barbatul de motivul pentru care si-a batut nevasta .(abu dawud) {asta e hadith da'if 'slab' , dupa Al-Albani}.
Hadith : Orice femeie cere de la sotul ei divortul fara un motiv , este interzis pentru ea mirosul paradisului (Hadith Sahih 'corect')
Nushuz= lipsa de loialitate completa din partea femeii si comportament rusinos, dezonorant
Cat despre daraba , te rog pune-l pe sotul tau sa traduca cuvantul "lakaza" si vei afla ca inseamna a impunge .
Nu sunt de origina romana , si de aceea gasesc mai simplu si mai usor ceea ce vreau sa aflu . Lakaza (asa au tradus Al-Kurtubi cuvantl daraba )
Siwakul l-a zis iben abbas رضي الله عنه .
Cat despre nushuz ca se refera la pacatele mari , e foarte gresit , si nu l-a zis nimeni din Salaf (cei de dinaintea noastra) , pentru ca ALLAH a precizat pedeapsa la fiecare pacat , si in acel verset este nushuz legat doar de sot nu de credinta (adica nu de pacate) .
Nu eu sunt devina ca limba romana e saraca in cuvinte , si nici nu trebuie sa ascund ceea ce este si exista .
Nu am gasit nici un hadis care interzice barbatului sa nu o loveasca pe sotia lui , ci din contra , am si zis hadithul la inceput din hijjat al wada' , ca profetul a precizat (Darb ghair mubreh) , si ghayr mubreh in limba araba este explicata la inceput .
Pe mine nu ma intereseaza oamenii , ma intereseaza sa stie musulmanul ce trebuie sa stie , si nu trebuie sa fabric din capul meu ca sa schimb ceea ce ALLAH a zis si a trimis . ALLAH da lumina cui El voieste si eu nu pot da lumina nimanui nici pentru sufletul meu insumi .
-
03-06-2007, 03:48 AM
Scuze ca am intarziat cu raspunsul , dar am fost foarte ocupat.
1-
Credinciosii cu cea mai minunata credinta sunt cei care au dispozitia cea mai buna, iar cei mai buni dintre noi sunt cei care arata bunatate fata de nevestele lor
2-
"Daca n-ar fi talionul in Ziua de Apoi, te-as face sa simti betisorul acesta de curatit dintii"
De ce o loveste unul dintre voi pe muierea lui, ca si cand ar fi roaba, cand stie ca s-ar putea ca la capatul zilei sa se culce cu ea
Am inteles ca nu dictionarul are autoritate in astfel de discutii intrucit, in general, in religie cuvintele capata valente diferite in functie de contextul in care sunt folosite..Exemplul cu termenul de wudu...
Din ce a citit sotul meu din surse strict sunna, in araba, respectate si de dumneavoastra: daraba inseamna -si acum vine explicatia mea in cuvinte simple - a lovi pornind cu palma din aer, deci impactul e mai dureros. Pt ca lovirea trebuia sa fie usoara, savantii musulmani au explicat daraba follosind termenul de wakaza care inseamna a lovi cu palma deja lipida de piele, deci mai degraba un fel de IMPINGERE, de presare, de zgiltiiire, de zguduire in felul celor pe care le aplicam copiilor cind nu inceteaza a face un lucru nedorit. Poate ca ati dorit sa folositi termenul de impingere in loc de impungere..impungerea, credeti-ma, e un act sadic si tare dureros...Va sugerez, daca nu va suparati, pt ca stiu cit de greu se traduce din araba in romana, sa parafrazati; chiar daca explicatia va fi mai lunga, de 2-3 fraze, important e sa redati ideea exacta si nu un cuvint identic...
Ia degetul , si fara nici o forta punel pe pielea ta si impinge ... Asta e wakaza , iar eu nu vad diferenta (poate este) cu impunge .
Mersi AishaA ca ma ajuti sa explic mai in detaliu .
« Previous Thread | Next Thread » |
Thread Information |
Users Browsing this ThreadThere are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests) |
Similar Threads
-
Surat Al-Fatiha
By imanikka in forum TafsirReplies: 1Last Post: 06-05-2010, 01:38 PM -
Surat Al-Mulk
By maryam in forum TafsirReplies: 5Last Post: 01-29-2008, 06:09 PM -
SURAT AL-BAQARA intrebare...
By Hayat in forum IslamulReplies: 6Last Post: 08-28-2007, 09:34 PM -
Allahu Akbar
By imanikka in forum IslamulReplies: 53Last Post: 09-12-2006, 08:59 PM